2008. augusztus 30., szombat

Üröm az örömben – a megállapodás ellenére nincs 158-as hétvégén!!!!

Az augusztus 13-i lakossági egyeztetés után másnapra a BKV és a Főváros szakértői kidolgozták kompromisszumos javaslatukat, melyet aug. 14-én vitattak meg a XII. ker. önkormányzattal, és megállapodtak a részletekben. Ez nem csak szóbeli megegyezés volt, a Főváros írásban is megküldte a kerületnek a megállapodás szerinti javaslatot, melyet beterjeszteni ígért az aug. 27-i bizottsági ülésre. A beterjesztés lényeges pontjai a 156-os eddigi végállomásának megtartása, a 291 busz Libegőig való kihozatala és a 158-as hétvégi közlekedése volt, amint azt a blogon is kommunikáltuk.

A bizottsági ülésen a kerületből négyen is ott voltunk. Tanúsíthatjuk, hogy a beterjesztett paraméterkönyv módosítási javaslatot a bizottság egyhangúlag, a beterjesztéssel azonosan fogadta el. (Információink szerint a beterjesztést a bizottság tagjai kb. fél órával az ülés előtt kapták kézhez.)

Mindezek után meglepetéssel tapasztaltuk, hogy a VEKE a 158-as busz teljes megszűnéséről tudósított honlapján. Felvetődik, hogy a Főváros és a BKV mégsem a megállapodás szerinti kompromisszumos javaslatot „íratta alá” a bizottsággal. Pap Zsigmond írásos megkeresésünkre így kommentálta a történteket:

« A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság által elfogadott paraméterkönyvi módosítás értelmében a 158-as autóbusz szeptember 6-tól nem közlekedik. Az előterjesztésben is ez szerepelt. A teljesíménykorlát nem teszi lehetővé a jelenlegi hálózatban a 158-as hétvégi (szezonális) közlekedését.
A XII. kerületi Önkormányzat épületében volt lakossági fórumon elhangzottak javaslatok voltak. A javaslattétel során külön kitértem arra, hogy ezen javaslatok egészének, vagy részének elfogadása a Bizottság hatásköre, a teljesítményigény figyelembe vételével. Mivel a 158-as autóbusz hétvégi közlekedtetésére jelenleg nincs pénzügyi fedezet, valamint a Paraméterkönyv kialakítása miatt rövidtávon átszervezések nélkül ez a fedezet átcsoportosítással sem biztosítható, a szóban forgó járat nélkül indul be szeptember 6-án a környék közösségi közlekedési hálózata.
Amennyiben a Zugliget közösségi közlekedési igényeinek ellátása hétvégén nem teljesíthető a 291-es autóbusszal, akkor a VüKöBi elnökének döntése értelmében rövidített (2 hónapos) vizsgálati időszakot követően a lehető leghamarabb sort kerítünk a hétvégi közlekedés rendezésére.

Üdvözlettel:
Pap Zsigmond
tanácsos»

2008. augusztus 29., péntek

Levél a tömegközlekedés barátainak

Mióta nyilvánosságot kapott a XII. kerületi lakossági tiltakozás, sok fórumon vitatják, kritizálják törekvéseinket azok, akik az autósokat szeretnék átültetni a tömegközlekedési eszközökre. Mivel nincs időnk és energiánk mindenkivel vitába szállni, újra és újra elmondani érveinket az összes fórumokon, olvasni a nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokat, szeretnék most itt pár szóban válaszolni. Nem szükséges a blogon mélyebbre ásni, ezt nem várjuk el. (Akit tényleg érdekelnek a részletek, az úgyis megteszi, érdekes módon nem tőlük kapjuk a durva megjegyzéseket.)

A mi törekvéseink egyáltalán nem ellenkeznek a radikális tömegközlekedők érdekeivel, éppen a BKV tervei voltak ellentétesek azokkal. Az érveim:

- A BKV nálunk nem fejleszt, hanem éppenhogy leépít, mert eltörli a 158-as járatot, ezzel megszüntetve Zugliget kapcsolatát a városmajori iskolákkal. Ezzel jobb híján arra ösztönöz, hogy a szülők autóval vigyék iskolába a gyerekeiket.

- A Szarvas Gábor út, Zalai út környéke eddig is jól ellátott volt tömegközlekedéssel, nem jelentene színvonal emelkedést, ha a busz a szűk utcákban menne a párhuzamosan futó, széles, jól kiépített Zugligeti út helyett.

- Ahhoz, hogy a 156-os buszjárat meghosszabbított útvonalon való normális közlekedését lehetővé tegyék, a Szarvas Gábor úton és a Zalai úton meg kellene tiltani a parkolást, fel kellene szedni a fekvőrendőröket, átépíteni a forgalomszűkítőt (ez mind benne volt a Főváros terveiben). Ezzel az utcát tönkretennék és újra tranzitutat csinálnának belőle a dugót elkerülni igyekvő autósok számára, akik a hegyről vagy Budakesziről jönnek lefelé. Tehát, miközben a BKV-szolgáltatás színvonala csökken, elősegítenék az autós közlekedést.

- Most nem szólok a környéken lakók életminőségét rontó következményekről, mert a törekvéseinket támadók „hangos és harcias kisebbsége” szeretné, ha nálunk is ugyanolyan korom lenne, por, zaj és balesetveszély, mint a belvárosban.

Télen-nyáron kerékpárral járok és támogatom a tömegközlekedést. Miért ne lehetne átgondoltabban, az érintett szakaszok mentén lakók érdekeit is figyelembe véve megtervezni az útvonalakat?

Üdvözlettel: Kardos József

XII. Szarvas Gábor út


A szerk. megjegyzése: Pl. a VEKE honlapján nem is lehetne válaszolni a minket érő támadásokra, mert nem hagyják megjelenni, törlik az ellenvéleményeket.

2008. augusztus 27., szerda

Megvalósuló remények

Az ésszerű, környezetkímélő tömegközlekedésért folytatott küzdelmünk mérföldkőhöz érkezett.

A Városüzemeltetési Bizottság szerdai ülésén (2008. augusztus 27.) elfogadta a Főváros és a BKV közös javaslatát, melyhez Zugliget polgárai, a Szarvas Gábnor úton és környékén élők, valamint a XII. Kerület Hegyvidéki Önkormányzat is hozzájárultak.


A Paraméterkönyv módosításának lényeges elemei:
1. A Szarvas Gábor úton nem lesz busz. A 156-os vonala a mostani marad.

2. A 158-as (a helyi polgárok javaslata ellenére) hétköznap megszűnik. A 91-es busz betétjárataként új busz veszi át a megszűnő 158-as feladatát. A busz a Nyugati pályaudvarról indulva a Rózsadombon át a Gábor Áron utcán lehajtva éri el a Budagyöngyét, útvonala innen megegyezik a 158-as járatével (visszafelé ugyanígy).

3. A 158-as hétvégén közlekedik, hogy közvetlen kapcsolatot biztosítson a Moszkva tér és a Libegő között.

4. Környékünket érintő változás még a 222-es busz, mely a Zugligeti úton halad Budakeszi irányába a Kuruclesi útig.

A 91-es busz II. kerületi szakasza ellen a Gábor Áron úton lakók nevében hangzott el tiltakozás az ülésen. Ennek következményeként az a javaslat született, hogy bizonyos monitorozási időszak után, szeptember 24-én visszatérnek a Gábor Áron útiak panaszára.
Azonban a BKV és a Főváros illetékesétől is azt a tájékoztatást kapjuk, amennyiben helyt is adnak a kifogásoknak, a BKV nem az eredeti terveket állítja vissza, tehát ha a 91-es járat útvonala eseteleg módosul is, a Szarvas Gábor úton akkor sem vezetnek buszt. (Esetleg a 158-ast állítják vissza? a szerk.)

Köszönetnyilvánítás
Bár nem a Zugligetben, ill. a Virányoson élők koncepciója valósult meg, melyet a Hegyvidéki Önkormányzat is támogatott, mégis úgy érezzük, számunkra elfogadható (hangsúlyozzuk: nem is ideális!)megoldás született, reméljük, hogy életképsenek bizonyul az új megoldás, és a környéken lakók sokféle érdekét is ugyanúgy szolgálja, ahogy az eddigi rend.

Nem tudom, egy demokráciában az adófizető ÁLLAMPOLGÁR kötelessége-e köszönetet mondani azoknak a hivataloknak, szolgáltatóknak, melyeket ő tart fent adóforintjaiból.
Én mégis - engedtessék meg - a zugligeti és Szarvas Gábor úti lakók nevében köszönetet mondok
elsősorban a Hegyvidéki Önkormányzatnak, Pokorni Zoltán polgármester úrnak, önkormányzati képviselőinknek, Sütő-Nagy Rékának és Dr. Felső Gábornak, valamint Somogyi Sándornak és szakmai környezetüknek, hogy az önkormányzatiság szellemében az őket megválasztó polgárok érdekeit képviselték.
Köszönjük Tarsoly Andrásnak a BKV illetékesének és Pap Zsigmondnak a Főváros képviselőjének, hogy demokratikus, együttműködő módon, új koncepció kidolgozásával segítettek mindenki által elfogadható megoldást találni.

A továbbiakban kérjük tisztelt olvasóinkat, a környéken élőket, hogy gyűjtsék ötleteiket a Szarvas Gábor út forgalomcsillapításának hatékonyabbá és véglegesebbé tétele érdekében.
A szeptember 24-i Városüzemeltetési Bizottsági ülést követően ebben a témában lakossági fórumot fogunk tartani.

Kautnik András

2008. augusztus 25., hétfő

Reméljük szerdán ésszerű megoldás születik a Városüzemeltetési Bizottság ülésén



A kép rákattintva teljes méretben megtekinthető

Városüzemeltetési Bizottság ülése

A Városüzemeltetési Bizottság ülésére
augusztus 27-én, 13.00-tól kerül sor, a Városház utca 9/11-ben, II. emelet 277.
Az ülés nyílt, előzetes bejelentkezés nélkül bárki részt vehet rajta.

Emlékeztetőül,
1. ez az a bizottság, mely a közösen kialkudott kompromisszumos javaslat nyomán megváltoztathatja a paraméterkönyvet.

2. A kompromisszumos jalvaslat teljes szövege, melyet ígéretek szerint Pap Zsigmond, a Főváros képviselője fog benyújtani a következő:

A BKV Zrt. és a Főpolgármesteri Hivatal által fölvázolt hálózat a következő:
·A 91A autóbusz Nyugati pályaudvar – Libegő között közlekedik, csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül 20 percenként, szóló autóbuszokkal. A hétköznap reggeli és esti követési idők, valamint az üzemidő részletes elemzést igényel, mert a járat összehangoltan közlekedik a 3-as metróval, a 91-es és 191-es busszal, de a meghosszabbítás során a 18-as és 56-os villamossal is hangolandó.
·Hétvégén, amikor kisebb a kocsikiadási igény, a 158-as autóbusz közlekedését is tervezzük. További vizsgálatok folynak, hogy ebben az időben szükséges-e a 91A meghosszabbításaként keletkező 291-es járat közlekedtetése. Hétvégi napokon 10 perces követés tervezett a kirándulóforgalom miatt, a szezonális menetrendi kérdések ügyében további tervezés szükséges.

A Zugligeti út elvesző Moszkva tér kapcsolatának részbeni pótlására a 222-es autóbuszjárat Budakeszi felé a Budagyöngye – Budakeszi út – Zugligeti út – Kuruclesi út – Budakeszi út útvonalon közlekedne, csúcsidőben, 15 percenként. A járat betérítése a Zugligeti útra a fentebb vázolt útvonalon a Moszkva tér felé menet –egyelőre– forgalomtechnikai okokból nem lehetséges: a Budakeszi út – Kuruclesi út csomópontban kisívben jobbra az autóbuszok kanyarodása nem biztosítható fennakadások nélkül. A fél éves monitorozási időszak során a Moszkva tér irányában történő betérés feltételei megteremthetőek.”


3. vegyünk részt minél többen az ülésen! Reméljük, egyhónapos megfeszített munkánk gyümölcse beérik!

Üdvözlettel, Kautnik András

2008. augusztus 24., vasárnap

Budafokon félpályás útlezárással tiltakoznak - az index híradása

Az indexen újabb hír jelent meg a budafokiakról. Az újságíró megemlíti a XII. kerületet is, ahol hasonló lakossági tiltakozás alakult ki a BKV járata ellen. Sajnos az újságíró egy olyan ingatlanszakértői véleményt is csatol, amely azt sugallja, hogy az ilyen zöldövezeti környéken, ahol a lakók tiltakoznak a buszjárat ellen, mindenkinek két autója van és senki sem jár BKV-val, ezzel is ellenünk hangolva a közvéleményt. Szögezzük le: Támogatjuk a tömegközlekedést, használjuk is. De miért ne mehetne a buszjárat ott, ahol eddig is ment, a széles főútvonalon, miért kellene helyette a szűk, arra alkalmatlan, forgalomlassítókkal és útszűkítővel ellátott utcába terelni?

http://index.hu/politika/belfold/budapest/felpal8633/

2008. augusztus 23., szombat

MÓDOSÍTOTT levél a Városüzemeltetési Bizottság tagjainak

Budapest XII. kerületi, Zugligeti lakosok


Budapest Főpolgármesteri Hivatal
Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság

Tárgy:
Kompromisszumos megoldás a paraméterkönyv a Budapest, XII. kerület, Zugliget részét érintő változásokkal kapcsolatban


Tisztelt Képviselő Úr!

Budapesten több helyen tiltakoznak a bevezetendő paraméterkönyv által javasolt buszjáratok ellen.

Nálunk, Zugligetben is Hegyvidék Önkormányzatának támogatásával lakossági tiltakozás alakult ki a 156-os busz tervezett útvonala ellen.

Azonban a konfliktust sikerült tárgyalásos úton, kompromisszummal megoldani.

A lakosok és Hegyvidék Önkormányzata is elfogadta a Főváros és a BKV közös javaslatát, melynek szövegét a levél hátoldalán mellékeljük.
Ezzel a javaslattal a költségcsökkentő szempontok is érvényesülnek, valamint forgalomtechnikailag kivitelezhető és a lakosoknak is megfelelő megoldás született.

Ahhoz, hogy a mindenki számára elfogadható kompromisszum megvalósuljon, kérjük az Ön támogató szavazatát is a 2008. augusztus 27-i ülésen.

Amennyiben bővebb tájékoztatást szeretnek kapni az ügyek alakulásáról, kérem, keresse fel a
csendesutca.blogspot.com internetes helyet.


Köszönettel az érintet buszvonalon élők nevében:


Budapest, 2008. augusztus 25.

Kautnik András
Szarvas Gábor út 45.

Kérjük, amennyiben hozzászólás van a tartalommal vagy a levél tényével kapcsolatban, tegyék meg azt Tisztelt Olvasóink!

2008. augusztus 22., péntek

Levél a Városüzemeltetési Bizottság tagjainak

Kedves Olvasók!

A budafokiak példája kapcsán mi is elhatároztuk, hogy hétfőn levelet juttatunk el a VüBi tagjainak. Ebben röviden és tömören tájékoztatjuk őket, hogy kerületünkben konszenzus alakult ki a lakosok, a BKV, a Főváros és Hagyvidék Önkormányzata között. Kérjük, hogy szavazatukkal segítsék megvalósíulni a nehezen kialkudott közös kompromisszumot.

Akinek ötlete van a levéllel kapcsolatban, kérem, jelezze e-mail címemen! Ill. a hétvégén felteszem a rövid, tájékoztató levél tervezetét.

Ne feledjük, 27-én, szerdán döntés. A VüBi ülése nyilvános, részt vehetünk rajta, tegyük meg, ha mód van rá, kell a civil-kontroll!! (Később pontosan megírom, mikor és hol lesz az ülés.)

Köszönettel, Kautnik András

Budafok, a profi

Kedves Olvasók!

Mint arról már beszámoltunk, Budafokon is "áll a bál".
Ma megkerestek budafoki sorstársaink, akik még nehezebb helyzetben is vannak, mint mi.
Őket nem támogatja Önkormányzatuk.

A polgármester és a képviselők nem segítik az őket megválasztó polgárok megegyezését a BKV-val és a Fővárossal.
Így valamennyi törvényes eszközel tiltakoznak - két esetben a buszok nyomvonala, egy esetben a menetrend - megváltoztatása ellen.


Megdöbbentő események a tiltakozás során! Érdemes olvasni a példás polgári összefogásról!

Vállajunk velük szolidaritást! Az alábbi internetes fórumokon informálódjunk küzdelmeikről, eredményeikről! Folyamatban van az együttműködés további formáinak kidolgozása.



http://www.lob2008.extra.hu/
http://busz150.blogspot.com/
http://budafokilakos.blogspot.com/
http://hitterito-vinceller.blogspot.com/

Kautnik András

2008. augusztus 20., szerda

FKF Zrt Szakvéleménye




Megkaptuk és közzé tesszük az FKF Zrt. szakvéleményét a paraméterkönyv tervezett változtatásáról, mely a Szarvas Gábor utat érinti.


FŐVÁROSI KÖZTERÜLET-FENNTARTÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG

1081 BUDAPEST, VIII. ALFÖLDI U. 7.
Budapest, 2008. augusztus ” ”
Levélcím: 1439 Bp. Postafiók 637.
Ügyintéző: Sütő-Nagy Réka
Telefon: 459-6700 Telefon: 327-7140
Telefax: 210-0572 Levelünk száma: 46/ /3746/2/2008
E-mail:
fkfzrt@fkf.hu
Tárgy: XII. kerületet érintő paraméterkönyvi változásokkal kapcsolatos forgalomtechnikai intézkedések
Hiv. sz: 10-89/68/2008

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal
Közlekedési Ügyosztály

1052 Budapest
Városház utca 9-11.

A XII. kerület Zugliget térségében tervezett forgalomtechnikai módosításokkal kapcsolatosan a következő nyilatkozatot tesszük:

- A Szarvas Gábor út és a Zalai út a XII. kerületi önkormányzat tulajdonában és kezelésében levő utcák, ezért bármilyen beavatkozáshoz a kerületi önkormányzat írásos hozzájárulása szükséges.

- A Szarvas Gábor út és a Zalai út lakó utcák, melyeken a kerület 2006. évben épített ki forgalomcsillapító küszöböket, illetve szűkítőket. Az ily módon kiépített utcák rendszeres buszközlekedésre alkalmatlanok.

- A Zugligeti út térségének állandó problémája a Budakeszi út és Solymár felől érkező átmenő forgalom. Rendszeresek a lakossági kérések a forgalom csillapítására, ezért nem javasoljuk sem a Szarvas Gábor úton, sem a Zalai úton a forgalomcsillapító létesítmények elbontását.

- Mind a Zalai úton, mind a Szarvas Gábor úton olyan létesítmények találhatók (bölcsőde, óvoda, játszótér, általános iskola, templom, idősek otthona) melyek környezetében nem kívánatos a forgalom, a zaj és a légszennyezettség növekedése, ellenben nagy a rövid idejű parkolási igény.

Fentiek figyelembevételével nem javasolunk olyan forgalomtechnikai változtatást, amely a jelenleginél nagyobb gépjárműforgalmat eredményez, vagy a meglévő parkolóhelyek számát csökkenti.
Kérjük üzemeltetői véleményünk szíves felhasználását.

Varga László
vezérigazgató-helyettes
Csanádi Csaba
közútfenntartási ágazati igazgató

Tehát:

Először is köszönjük, hogy mindenki figyelmesen elolvasta a szakhatósági véleményt!

A buszos bejáráson részt vett szakhatóság forgalomtechnikai szempontból nem javasolja a buszjárat végigvezetését a Szarvas Gábor úton.

A szakvélemény tehát egybecseng a lakók érveivel, akik ugyanezt fogalmazták meg részletesebben.

Javasolt a sorok között is olvasni: mivel is jár a buszforgalom? Megnövekedett tranzitforgalom, zajkár, légszennyezés, stb. Kik szenvednék el ezeket? Olvassunk csak figyelmesen!

Reméljük, ez a vélemény mindenkinek elég objektív!

Kautnik András








Forgalomtechnikai apróságok a mindennapokból







2008. augusztus 18., hétfő

Budafokiak hasonló cipőben

Mindenki figyelmébe ajánljuk az indexen megjelent hírt:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/budafok9962/

2008. augusztus 17., vasárnap

Képek a Szent Család Templom életéből


A megállóépítés képei

Mint tudjuk, augusztus 6-án a Főváros engedély nélküli buszmegálló építésbe fogott a Szarvas Gábor utcában. Talán az alvállalkozó azt hitte van engedélye? Adminisztrációs hiba történt? Mint azt korábban a blogra feltett dokumentum is mutatja, a kerület július 31-én válaszolt a BKV megállóépítéssel kapcsolatos állásfoglalás-kérésére. A kerület az útvonalmódosításhoz és így a buszmegálló építéshez sem járult hozzá. A következtetést mindenki levonhatja...
Hála a lakók és a kerület gyors intézkedésének, a munkát sikerült leállítani.

BKV próbajárat a szombati kihalt utcában

Hogy még ne örüljünk annyira...
Aug. 16-án szombat délben a BKV-nak sikerült egy próbajáratot végigvinnie a kihalt utcán! Gratulálunk! Reméljük csak pillanatnyi adminisztrációs zavarról van szó, mert a BKV már faxon megküldte a csütörtöki egyeztetés szerinti ajánlatát a kerületi Önkormányzatnak. Persze azt még majd az illetékes bizottságnak is jóvá kell hagynia, csak úgy válik hivatalossá.

2008. augusztus 14., csütörtök

Augusztus 14. Kerület-Főváros-BKV zártkörű egyeztetés

Felső Gábor tájékoztatása szerint a XII. ker. Önkormányzat zárt körű egyeztetést tartott a BKV és a Főváros képviselőivel a járatmódosítás ügyében. A BKV az alábbi javaslatot tette:
-A 156-os marad a mostani útvonalon a Dániel téri végállomással.
-A 158-as csak hétvégén jár.
-Hétköznap a 91-es betétjárata megy a Libegőhöz, ami azt jelenti, hogy a Moszkva térről a Libegőhöz utazóknak Budagyöngyén át kell szállniuk.
A péntekre megbeszélt tárgyalás elmarad. A javaslatot írásban is megküldik, Bizottsági ülésre augusztus 27-én kerül.

A XII. ker. Önkormányzat levele a Fővároshoz és a BKV-hoz a szerdai egyeztetést követően

A XII. ker. Önkormányzat levelei a Fővároshoz és a BKV-hoz a szerdai egyeztetést követően

2008. augusztus 13., szerda

Képek a szerdai egyeztetésről az önkormányzaton

Leéb Ádám képei a szerdai egyeztetésről a XII. ker Önkormányzaton

Megoldás a láthatáron!

Tisztelt Lakótársak, Érintettek!

Még ne bontsunk pezsgőt, ne is hűtsük be, de válasszuk ki a boltban!

A mai tárgyaláson az önkormányzat épületében megjelentek az utca lakóinak képviselői, akik Kardos Józsefet választották szószólónak.
A több mint egyórás tárgyalás, úgy tűnik, kompromisszummal zárult!
Ez köszönhető a lakók határozott fellépésének, szószólónk elkötelezettségének és nem utolsó sorban a BKV és a helyi önkormányzat, valamint a Fővárosi Önkormányzat képviselője, Pap Zsigmond részéről tapasztalt rugalmasságnak.

A megbeszélésen megjelent az Echo Tv és a Magyar Hirlap stábja is.

Tehát: ami lényeges, nem hosszabbítják meg a 156-os vonalát utcánkban. A BKV javaslata alapján a 158-as megszűnne, útvonalát más járat váltaná ki: mégpedig a meghosszabbitott 91-es busz betétjárata, mely a Nyugati pályaudvart köti össze a libegővel és Zugligettel. Hogy ez a javaslat, vagy a kerület által javasolt megoldás (amit a Hagyó Miklósnak írt tiltakozó levél is tartalmaz) kerül beterjesztésre az illetékes bizottsághoz, további egyeztetés tárgyát képezi.

Az új koncepciót maguk a BKV képviselői és a Főpolgármesteri Hivatal képviselője ismertették részletesen a helyi polgárok képviselőivel, és valamennyi felmerülő kérdésre legjobb tudásuk szerint válaszoltak is. Úgy tűnt, most valóban szakmai elvek alapján foglalkoztak a kérdéssel.

Részletes, személyes tájékoztatást adunk a ma délutáni beszámolón 6 órától az immár szokott helyen, a Szarvas Gábor u. 45-ben.

Ami az ügymenet további részét illeti. Péntekre elkészül a BKV és a kerület közös álláspontja, melyet a Fővárosi Önkormányzat is támogat.
Ezt nyújtják be hétfőn az illetékes Fővárosi Közlekedési Bizottságnak, mely jogosult dönteni a paraméterkönyv tervezetének megváltoztatásáról.
Pap Zsigmondtól azt a biztató tájékoztatást kaptuk, hogy ha együttes javaslattal lépünk fel, az illetékes döntéshozók áldásukat adják az új megoldásra.

Holnap a tárgyalásról készült fényképek is felkerülnek a blogra.







Pokorni-levél

Tisztelt Lakótársak!

Mellékelem Felső gábor üzenetét és a Pokorni levelet, mi(nem találom a hosszú i-t)g a Hagyó-levél immár javitott, végleges formában olvasható:

T. Mindenki !
Csatoltan küldöm a Hagyó Miklósnak írt levél végleges változatát a 156-os tervezett nyomvonala elleni tiltakozásul. Sütő-Nagy Rékával ma délben leadtuk a főpolgármesteri hivatalban. Ugyancsak csatoltam Pokorni Zoltán kerületi polgármesternek írt levelünket is, amelynek célja, hogy az önkormányzat is lehetőségei szerint támogassa a tiltakozást.

Felső Gábor


Pokorni Zoltán

Budapest XII. kerület Polgármester Úr részére


Tárgy: BKV 28-as, 156-os és 158-as buszjárat útvonal módosítása



Tisztelt Polgármester Úr!


Budapest XII. ker. 13. és 16. önkormányzati választókerületének képviselőiként, a Szarvas Gábor út, Zalai út és környékének lakói nevében az alábbi sürgős ügyben fordulunk Önhöz.


A BKV jelenlegi járatai az évtizedekkel korábban meglévő utazási igényekhez igazodva kerültek jól-rosszul kialakításra. Ahogyan az évek során az utazási szokások és igények megváltoztak, a BKV járatainak most tervezett átalakítása – értelmezésünkben – ezen megváltozott igényekhez való költséghatékony igazodást kívánja szolgálni. Ezen cél elérése véleményünk szerint azonban a közszolgáltatást igénybe vevők és a közszolgáltatás kellemetlen hatásait (füst, zaj, stb.) elviselők, azaz mindannyiunk közös érdeke mentén kell megvalósuljon.


A Főpolgármesteri Hivatal és a BKV nemrég bejelentett új paraméterkönyve alapján meghosszabbítani kívánják a jelenlegi 156-os autóbusz útvonalát és megszüntetnék a 158-as autóbuszt. Az új 156-os busz a Moszkva térről a jelenlegi 156-os busz útvonalán érné el a Dániel teret (a busz jelenlegi végállomását) és innen a Szarvas Gábor úton folytatná útját a Zugligeti út felé, visszafelé pedig a Zugligeti út – Zalai út – Szarvas Gábor úton érné el a Dániel teret.


A tervezett új útvonalat szakmailag nem tartjuk megfelelőnek buszjárat üzemeltetésére.


A Zalai úton bölcsőde és óvoda, a Virányos út és a Szarvas Gábor út között pedig iskola működik, amelyek éppen azáltal váltak népszerűvé nemcsak a környék lakói, hanem a szomszéd kerületek polgárai körében is, hogy csöndes, tiszta levegőjű, zöldövezeti környezetben működnek, tömegközlekedéssel mégis könnyen megközelíthetők jelenleg is.


A Szarvas Gábor úton a Zalai út és a Zugligeti út között fekszik a Szent Család Templom, két idősotthon, valamint a Máltai Szeretetszolgálat Központja. Ugyancsak a Szarvas Gábor úton van egy további óvoda és a környék legnagyobb játszótere. Mindezek számos felnőttet és gyermeket vonzanak, akik jelentős gyalogos forgalmat generálnak nemcsak a járdán, hanem az úttesten is. Jellemző, hogy a templomi szertartások (misék, esküvők, keresztelők, húsvéti vigíliák, stb.) idején a Szarvas Gábor úton a gépkocsi közlekedés amúgy is lehetetlen – az oda járó több száz hívő mindennapi közösségi és vallási életét veszélyeztetné a zajos buszjárat. A templom és környéke mindamellett a 156-os és a 158-as buszjáratoknak köszönhetően tömegközlekedéssel jelenleg is kiválóan elérhető.


A Szarvas Gábor út és a Zalai út keskeny, egyik oldalukon nincs járda. A járműközlekedést tovább nehezítik az úttest szélén parkoló gépkocsik. Ez fokozottan igaz a Szarvas Gábor út és a Zalai út sarkán lévő élelmiszer áruház, valamint a patika és a szerelvénybolt környékén, ahol a vásárlók további parkolóhelyeket igényelnek az úttesten. Az úton a buszközlekedés a parkoló gépkocsik rendszeres sérülését vonná maga után, amely károk a BKV-t terhelnék, ezáltal a parkolás az említett intézmények esetében is ellehetetlenülne.


A Szarvas Gábor út lakóövezeti jellegét felismerve a XII. ker. Önkormányzat – az utca lakóinak együttműködésével – az elmúlt években számos fekvőrendőrt épített, valamint lassító építésével csillapította az utca forgalmát a Dániel tér és a Zugligeti út között. A fekvőrendőrök és a lassító nem alkalmasak buszforgalom lebonyolítására, elbontásuk pedig ismét megnyitná az utcát az átmenő forgalom előtt, amely csökkentése volt a fekvőrendőrök megépítésének további indoka.


A Szarvas Gábor úton jelenleg teherautókra vonatkozó behajtási korlátozás, míg a Zalai úton sebességkorlátozás van érvényben, amelynek többek között az az oka, hogy az útpálya feltöltéssel épült, szerkezete nem alkalmas nehéz gépjárművek közlekedésére. A környék talaja szakvélemények alapján csuszamlásveszélyes terület. Az úttest alatt húzódó közművek esetleges sérülése veszélyeztetné a környék ellátását is.


Az utcába rendszeresen behajtó buszok nemcsak a kerületi Önkormányzat tulajdonában lévő, nem ezen forgalomra méretezett utat, hanem a járdát, a gépkocsi behajtókat és számos helyi védettség alatt álló környékbeli épületet is veszélyeztetnének, amely károkozás költsége ugyancsak a BKV-t terhelné.


A buszforgalom egyben veszélyt is jelentene az ott közlekedő gyalogos felnőttekre és gyerekekre is. A buszok a szűk utcákon nem tudnának elmenni (épp a reggeli csúcsforgalom idején) a kukásautók mellett, ami jelentős torlódást és a „jól összehangolt menetrend” teljes felborulását eredményezi.


Az utazóközönség tekintetében a 158-as buszjárat egyrészt a Zugligeti út és környékének kiszolgálását végzi, valamint biztosítja a Városmajor utcai iskolák (Pannonia Sacra és a Kós Károly Zenetagozatos Általános Iskola) elérhetőségét, valamint a városmajori uszoda megközelítését a zugligeti lakóknak. Ezen túlmenően a 158-as busz ellátja a Libegő turistáinak a szállítását is. Nem indokolható, hogy miért lenne célszerű a jövőben a Libegő utasait a Szilágyi Erzsébet fasor helyett a János kórháztól végig lakóövezeten keresztül utaztatni.


A fenti ügyben korábban folytatott egyeztetésen Lovas Pál XII. kerületi alpolgármester úr jegyzőkönyvben határozottan elutasította a fenti tervezetet (ld. csatolva) és ennek alapján a BKV szakemberei ígéretet tettek új megoldás kidolgozására, amely mindeddig nem történt meg. Több olyan szakmai véleményről van tudomásunk, mely nem tartja megvalósíthatónak 156-os új útvonalát (pl. XII. kerületi Rendőrkapitányság, FKF zRt.).


A fenti útvonal tervezése során mindeddig nem történt semmilyen egyeztetés a környék lakóival, akik egyrészt a fenti közszolgáltatás igénybe vevői jelenleg is és egyben a tervezett új útvonalon a kellemetlen hatások elszenvedői lennének.


Mindezeken túlmenően augusztus 6-án a Szarvas Gábor út és a Zalai út érintett szakaszán, amely a XII. ker. Önkormányzat tulajdonában áll, a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából új buszmegálló építése kezdődött a kerületi Önkormányzat előzetes tájékoztatása és engedélye nélkül. Ezt a munkát a XII. ker. Önkormányzat leállíttatta (ld. csatolva a helyszíni jegyzőkönyvet).


Tisztában vagyunk azzal, hogy a fővárosi tömegközlekedéssel kapcsolatos döntés nem a kerületi Önkormányzat feladata és lehetősége. Ezért a Szarvas Gábor út, a Zalai út és környékének lakói nevében arra kérjük Polgármester urat, hogy támogassa a tiltakozást és segítse elő, hogy a Főpolgármesteri Hivatal és a BKV új tervezetet dolgozzon ki a 28-as, a 156-os és a 158-as buszjáratok útvonalára.


A lakók nevében ehhez egy lehetséges megoldást kívánunk javasolni:


Tekintettel arra, hogy a jelenlegi 28-as buszjárat (új járatszáma 155) az új paraméterkönyv szerint a Városmajor u. és a Diós árok helyett a Szilágyi Erzsébet fasoron és a Kútvölgyi úton közlekedne, „felfelé” az útvonala megegyezne - a Dániel tér kivételével - a jelenlegi 156-os buszjárat útvonalával. „Lefelé” a Moszkva tér irányában jelenleg is érinti a Dániel teret. Javaslatunk tehát a következő:

  1. A jelenlegi 156-os buszjárat megszüntetésre kerül.

  2. A jelenlegi 158-as buszjárat megtartásra kerül változatlan útvonalon, azaz Moszkva tér – Szilágyi Erzsébet fasor – Zugligeti út – Libegő útvonalon.

  3. A jelenlegi 28-as buszjárat (új 155-ös járatszámmal) útvonala módosul a paraméterkönyv szerint, az új útvonal „felfelé” Moszkva tér – Szilágyi Erzsébet fasor – Kútvölgyi úton végig – Béla király út – Zugligeti úti (jelenlegi) végállomás; az új útvonal „lefelé” Zugligeti úti végállomás – Béla király út – Kútvölgyi út – György Aladár utca – Kiss Áron utca – Dániel tér – Szarvas Gábor út – Kútvölgyi út – Szilágyi Erzsébet fasor – Moszkva tér. Az új útvonal egy lehetséges alternatívája lehet, hogy a járat „felfelé” irányban is érinti a Dániel teret oly módon, hogy a Kútvölgyi útról a Szarvas Gábor úton haladva a Dániel téren a körforgalomban a busz megfordul és a Szarvas Gábor útról fordul ismét „felfelé” a Kútvölgyi útra. „Lefelé” irányban a Dániel teret mindenképp érinti a járat.


A fenti megoldás közlekedési szempontból problémamentes, jelenleg is busz útvonal. Emiatt költséghatékony is, hiszen nem igényli új megálló(k) építését. Egyben elkerülhető, hogy forgalomcsillapított utcán kerüljön átvezetésre a buszforgalom. Továbbá a tervezett 222-es buszjáratot is megspórolhatnák, ha nem kell kiváltania a 158-ast.



Kérjük, hogy Polgármester Úr támogassa az érintettek kezdeményezését. Tájékoztatjuk, hogy hasonló tartalmú levelet juttattunk el Hagyó Miklós Főpolgármester-helyettes úr részére is. Amennyiben szükséges, Önnel, vagy munkatársaival történő egyeztetés céljából állunk rendelkezésére.



Budapest, 2008. augusztus 11.



Tisztelettel:




Sütő-Nagy Réka

Dr. Felső Gábor

Bp. XII. ker. 16. vk. önkormányzati képviselő

Bp. XII. ker. 13. vk. önkormányzati képviselő



Melléklet: Szarvas Gábor út, Zalai út és környékén lakók által aláírt tiltakozás, valamint Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek címzett levél másolata


2008. augusztus 11., hétfő

A helyi önkormányzat tiltakozó dokumentumai




Az alábbiakban a Hegyvidék Önkormányzatának tiltakozó leveleit adjuk közre. A képre kattintva nagyobb, olvasható formában jelenik meg a szöveg.
Beszámoló a hétfői utcagyűlésről

Bár szélesebb körben nem hirdettük meg a gyűlést, melynek célja a Hagyó-petíció aláírásainak begyűjtése és átadása volt az helyi önkormányzati képviselők számára, mégis sokan megjelentek a Szarvas Gábor út 45-ben.

Megosztottuk egymással a Fővárosi Önkormányzattal szerzett - sok esetben nem épp pozitív - tapasztalatainkat, miután sokan felhívták őket telefonon, hogy kifejezzék tiltakozásukat és az utca elképzeléseinek megvalósulását kérjék. Ennek folytatására kérjük a lakótársakat! Továbbá elhatároztuk riadólánc kiépítését és megfogalmaztunk alternatív ötleteket szándékaink változatosabb módon való kifejezésére (ehhez szakjogász segítségét is kérjük), ill. áttekintettük, kinek milyen médiakapcsolatai vannak.

Összeszámoltuk az aláírásokat, és a szabadságolások ellenére is rengeteg, kb. 570 tiltakozó és új koncepciót javasló aláírást átadtuk Sütő-Nagy Réka és Felső Gábor önkormányzati képviselőinknek. Az aláírásokhoz csatoltuk a múlt héten Kassai-Farkas Daniella által írott petícióhoz gyűjtötteket is.
Az aláírásokat a képviselők Hagyó Miklósnak jutattják el.
Az aláírások másolatát pedig Pokorni Zoltánnak, aki a szakmai szervezetek, hatóságok véleményével kiegészítve fog szintén tiltakozni a Fővárosi Önkormányzatnál.

Képviselőinktől átvettük az imént közölt dokumentumokat, melyek Hegyvidék Önkormányzatának tiltakozását foglalják össze a tervezett járatmódosításokkal kapcsolatban. Továbbá néhány fényképet is közzé teszünk az engedély nélküli megállóépítésekről. Továbbra is kérjük, ha ilyen, feltétlenül engedéyl nélküli építkezést tapasztalnak, azonnal jelentsék az Hegyvidéki Önkormányzat Városgazdálkodási Irodáján.

Kautnik András

2008. augusztus 8., péntek

Már alig várjuk utcánkba a 156-os járatot!



Még szerencse, hogy ugyanez nem a Virányosi óvoda előtt történt!

2008. augusztus 7., csütörtök

Petíció szövege - Levél Hagyó Miklósnak

Hagyó Miklós

Főpolgármester-helyettes Úr részére


Tárgy: BKV 28-as, 156-os és 158-as buszjárat útvonal módosítása




Tisztelt Főpolgármester-helyettes Úr!


Alulírottak, Budapest XII. ker. Szarvas Gábor út, Zalai út és környékének lakói képviseletében az alábbi sürgős ügyben fordulunk Önhöz.


A BKV jelenlegi járatai az évtizedekkel korábban meglévő utazási igényekhez igazodva kerültek jól-rosszul kialakításra. Ahogyan az évek során az utazási szokások és igények megváltoztak, a BKV járatainak most tervezett átalakítása – értelmezésünkben – ezen megváltozott igényekhez való költséghatékony igazodást kívánja szolgálni. Ezen cél elérése véleményünk szerint azonban a közszolgáltatást igénybe vevők és a közszolgáltatás kellemetlen hatásait (füst, zaj, stb.) elviselők, azaz mindannyiunk közös érdeke mentén kell megvalósuljon.


A Főpolgármesteri Hivatal és a BKV nemrég bejelentett új paraméterkönyve alapján meghosszabbítani kívánják a jelenlegi 156-os autóbusz útvonalát és megszüntetnék a 158-as autóbuszt. Az új 156-os busz a Moszkva térről a jelenlegi 156-os busz útvonalán érné el a Dániel teret (a busz jelenlegi végállomását) és innen a Szarvas Gábor úton folytatná útját a Zugligeti út felé, visszafelé pedig a Zugligeti út – Zalai út – Szarvas Gábor úton érné el a Dániel teret.


A tervezett új útvonalat szakmailag nem tartjuk megfelelőnek buszjárat üzemeltetésére.


A Zalai úton bölcsőde és óvoda, a Virányos út és a Szarvas Gábor út között pedig iskola működik, amelyek éppen azáltal váltak népszerűvé nemcsak a környék lakói, hanem a szomszéd kerületek polgárai körében is, hogy csöndes, tiszta levegőjű, zöldövezeti környezetben működnek, tömegközlekedéssel mégis könnyen megközelíthetők jelenleg is.


A Szarvas Gábor úton a Zalai út és a Zugligeti út között fekszik a Szent Család Templom, két idősotthon, valamint a Máltai Szeretetszolgálat Központja. Ugyancsak a Szarvas Gábor úton van egy további óvoda és a környék legnagyobb játszótere. Mindezek számos felnőttet és gyermeket vonzanak, akik jelentős gyalogos forgalmat generálnak nemcsak a járdán, hanem az úttesten is. Jellemző, hogy a templomi szertartások (misék, esküvők, keresztelők, húsvéti vigíliák, stb.) idején a Szarvas Gábor úton a gépkocsi közlekedés amúgy is lehetetlen – az oda járó több száz hívő mindennapi közösségi és vallási életét veszélyeztetné a zajos buszjárat. A templom és környéke mindamellett a 156-os és a 158-as buszjáratoknak köszönhetően tömegközlekedéssel jelenleg is kiválóan elérhető.


A Szarvas Gábor út és a Zalai út keskeny, egyik oldalukon nincs járda. A járműközlekedést tovább nehezítik az úttest szélén parkoló gépkocsik. Ez fokozottan igaz a Szarvas Gábor út és a Zalai út sarkán lévő élelmiszer áruház, valamint a patika és a szerelvénybolt környékén, ahol a vásárlók további parkolóhelyeket igényelnek az úttesten. Az úton a buszközlekedés a parkoló gépkocsik rendszeres sérülését vonná maga után, amely károk a BKV-t terhelnék, ezáltal a parkolás az említett intézmények esetében is ellehetetlenülne.


A Szarvas Gábor út lakóövezeti jellegét felismerve a XII. ker. Önkormányzat – az utca lakóinak együttműködésével – az elmúlt években számos fekvőrendőrt épített, valamint lassító építésével csillapította az utca forgalmát a Dániel tér és a Zugligeti út között. A fekvőrendőrök és a lassító nem alkalmasak buszforgalom lebonyolítására, elbontásuk pedig ismét megnyitná az utcát az átmenő forgalom előtt, amely csökkentése volt a fekvőrendőrök megépítésének további indoka.


A Szarvas Gábor úton jelenleg teherautókra vonatkozó behajtási korlátozás, míg a Zalai úton sebességkorlátozás van érvényben, amelynek többek között az az oka, hogy az útpálya feltöltéssel épült, szerkezete nem alkalmas nehéz gépjárművek közlekedésére. A környék talaja szakvélemények alapján csuszamlásveszélyes terület. Az úttest alatt húzódó közművek esetleges sérülése veszélyeztetné a környék ellátását is.


Az utcába rendszeresen behajtó buszok nemcsak a kerületi Önkormányzat tulajdonában lévő, nem ezen forgalomra méretezett utat, hanem a járdát, a gépkocsi behajtókat és számos helyi védettség alatt álló környékbeli épületet is veszélyeztetnének, amely károkozás költsége ugyancsak a BKV-t terhelné.


A buszforgalom egyben veszélyt is jelentene az ott közlekedő gyalogos felnőttekre és gyerekekre is. A buszok a szűk utcákon nem tudnának elmenni (épp a reggeli csúcsforgalom idején) a kukásautók mellett, ami jelentős torlódást és a „jól összehangolt menetrend” teljes felborulását eredményezi.


Az utazóközönség tekintetében a 158-as buszjárat egyrészt a Zugligeti út és környékének kiszolgálását végzi, valamint biztosítja a Városmajor utcai iskolák (Pannonia Sacra és a Kós Károly Zenetagozatos Általános Iskola) elérhetőségét, valamint a városmajori uszoda megközelítését a zugligeti lakóknak. Ezen túlmenően a 158-as busz ellátja a Libegő turistáinak a szállítását is. Nem indokolható, hogy miért lenne célszerű a jövőben a Libegő utasait a Szilágyi Erzsébet fasor helyett a János kórháztól végig lakóövezeten keresztül utaztatni.


A fenti ügyben korábban folytatott egyeztetésen Lovas Pál XII. kerületi alpolgármester úr jegyzőkönyvben határozottan elutasította a fenti tervezetet (ld. csatolva) és ennek alapján a BKV szakemberei ígéretet tettek új megoldás kidolgozására, amely mindeddig nem történt meg. Több olyan szakmai véleményről van tudomásunk, mely nem tartja megvalósíthatónak 156-os új útvonalát (pl. XII. kerületi Rendőrkapitányság, FKF zRt.).


A fenti útvonal tervezése során mindeddig nem történt semmilyen egyeztetés a környék lakóival, akik egyrészt a fenti közszolgáltatás igénybe vevői jelenleg is és egyben a tervezett új útvonalon a kellemetlen hatások elszenvedői lennének.


Mindezeken túlmenően augusztus 6-án a Szarvas Gábor út és a Zalai út érintett szakaszán, amely a XII. ker. Önkormányzat tulajdonában áll, a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából új buszmegálló építése kezdődött a kerületi Önkormányzat előzetes tájékoztatása és engedélye nélkül. Ezt a munkát a XII. ker. Önkormányzat leállíttatta (ld. csatolva a helyszíni jegyzőkönyvet).


A Szarvas Gábor út, a Zalai út és környékének lakói nevében tehát arra kérjük Főpolgármester-helyettes urat, hogy az összevonni tervezett 156-os és 158-as buszjárat tervezett új útvonalától álljon el és az érintett buszjáratokra és útvonalukra új javaslatot szíveskedjenek kidolgozni.


A magunk nevében ehhez egy lehetséges megoldást kívánunk javasolni:


Tekintettel arra, hogy a jelenlegi 28-as buszjárat (új járatszáma 155) az új paraméterkönyv szerint a Városmajor u. és a Diós árok helyett a Szilágyi Erzsébet fasoron és a Kútvölgyi úton közlekedne, „felfelé” az útvonala megegyezne - a Dániel tér kivételével - a jelenlegi 156-os buszjárat útvonalával. „Lefelé” a Moszkva tér irányában jelenleg is érinti a Dániel teret. Javaslatunk tehát a következő:

  1. A jelenlegi 156-os buszjárat megszüntetésre kerül.

  2. A jelenlegi 158-as buszjárat megtartásra kerül változatlan útvonalon, azaz Moszkva tér – Szilágyi Erzsébet fasor – Zugligeti út – Libegő útvonalon.

  3. A jelenlegi 28-as buszjárat (új 155-ös járatszámmal) útvonala módosul a paraméterkönyv szerint, az új útvonal „felfelé” Moszkva tér – Szilágyi Erzsébet fasor – Kútvölgyi úton végig – Béla király út – Zugligeti úti (jelenlegi) végállomás; az új útvonal „lefelé” Zugligeti úti végállomás – Béla király út – Kútvölgyi út – György Aladár utca – Kiss Áron utca – Dániel tér – Szarvas Gábor út – Kútvölgyi út – Szilágyi Erzsébet fasor – Moszkva tér. Az új útvonal egy lehetséges alternatívája lehet, hogy a járat „felfelé” irányban is érinti a Dániel teret oly módon, hogy a Kútvölgyi útról a Szarvas Gábor úton haladva a Dániel téren a körforgalomban a busz megfordul és a Szarvas Gábor útról fordul ismét „felfelé” a Kútvölgyi útra. „Lefelé” irányban a Dániel teret mindenképp érinti a járat.


A fenti megoldás közlekedési szempontból problémamentes, jelenleg is busz útvonal. Emiatt költséghatékony is, hiszen nem igényli új megálló(k) építését. Egyben elkerülhető, hogy forgalomcsillapított utcán kerüljön átvezetésre a buszforgalom. Továbbá a tervezett 222-es buszjáratot is megspórolhatnák, ha nem kell kiváltania a 158-ast.


Kérjük T. Főpolgármester-helyettes Urat, hogy a fenti állítások és javaslatok alapján módosítsák a 28-as, 156-os és 158-as buszjáratok új útvonalának jelenlegi tervezetét.


Ön, XII. kerületi lakosként és kerületi országgyűlési képviselő-jelöltként nem támogathat olyan tervezetet, amely a XII. kerületi polgárok érdekei, szándékai és életfeltételei ellen való. Bízunk abban, hogy fentiek megfontolása alapján – szükség szerint – módunkban áll Önnel, vagy munkatársaival az érintett buszjáratok útvonaláról egyeztetni.


Budapest, 2008. augusztus 11.


Tisztelettel:



Sütő-Nagy Réka

Dr. Felső Gábor

Bp. XII. ker. 16. vk. önkormányzati képviselő

Bp. XII. ker. 13. vk. önkormányzati képviselő


valamint a Szarvas Gábor út, Zalai út és környékének lakói nevében:






Melléklet: Szarvas Gábor út, Zalai út és környékén lakók által aláírt tiltakozás

Mit tegyünk, amíg gyűjtjük az aláírásokat?

Az augusztus 6-i lakossági fórumon egyértelművé vált, hogy csak a Főváros Közlekedélsi Ügyosztály, Tömegközlekedési Alosztálya támogatja a 156-os busz útvonalának módosítását. Mint jeleztük, a többi szakmai szervezet elkézelhetetlennek tartja.

A közlekedési ügyosztályon ezt a projektet Pap Zsigmond vezeti. Őt kell megkersni, és meggyőzni, hogy a lakók akarata, a többi szakmai szervezet és a kerületi rendőrkapitányság valamint és a józan ész ellenére ne erőltesse a busz útvonalának megváltoztatását, és fogadják el a lakók által megfogalmazott alternatívát!

Pap Zsigmond
327-14-94
kozlekedes@budapest.hu

Véleményem szerint az egész Közlekedési Ügyosztályt, ill. annak vezetőjét lehetne "keresni", hiszen nyilván nem egyedül Pap döntési jogköre és felelőssége, hogy ezek a változások végbemennek-e.
Itt az ügyosztály elérhetőségeinek listája:

http://www.budapest.hu/Engine.aspx?page=2002-ugy-kozl

Ha nem jönne be:

A Közlekedési Ügyosztály új vezetője 2008. február 1-jétől
Kerényi László Sándor
I. emelet 165. szoba
Telefon: 327-1095
Fax: 327-1841
E-mail: kozlekedes@budapest.hu
Forgalomtechnikai Alosztály
Alosztályvezető
Pásti Imre
Telefon: 327-1411
Fax: 327-1887
E-mail: PastiI@budapest.hu
Tömegközlekedési Alosztály
Alosztályvezető
Benda György
Telefon: 327-1095
Fax: 327-1841
E-mail: BendaGy@budapest.hu
Közlekedésfejlesztési Alosztály
Alosztályvezető
Németh László
Telefon: 327-1132
Fax: 327-1845
E-mail: NemethL@budapest.hu

Mit tegyünk, ha előkészítési munkákat látunk?



Mit tegyünk, ha előkészítési munkálatokat (megállók építése, fekvőrendőrök bontása) látunk környékünkön a buszvonallal kapcsolatban?

Azonnal hívjuk az XII. Kerületi Önkormányzat
Városgazdálkodási Irodáját -224-59-11,
http://www.hegyvidek.eu/hivatal/irodak/varosgazdalkodasi-iroda

ahol bárkit kereshetünk, képviselőink elsősorban Somogyvári Sándort javasolták.
A helyszínre kiszállva leállítják az építkezést/bontást - mivel az csak Önkormányzat engedélyével lehetséges ez -, ám ők engedélyt nem adtak.
(Már augusztus 6-án is le kellett állítaniuk a fővárosi megbízással dolgozó buldózert!)

Hívhatjuk a rendőrséget is, hiszen a rendőr számára a kivitelezőnek fel kall mutatnia az összes engedélyt. Ezekkel - az önkorámányzati hozzájárulás hiányában - nem fognak rendelkezni. Így illegális rongálásnak minősül bármilyen tevékenység.

2008. augusztus 6., szerda

2008. augusztus 1-jén Hegyvidék Önkormányzata honlapján közzé tette a BKV új paraméterkönyvét.
Sokan ekkor értesültek arról, hogy busz fog közlekedni a Szarvas Gábor úton, bár ekkor már aláírásgyűjtés is folyt 156-os meghosszabbítása és a 158-as eltörlése ellen.

Részlet a paraméterkönyvből:
A 156-os autóbusz a Dániel úttól meghosszabbítva
Zugliget, Libegôig közlekedik, pótolva ezzel a megszûnô
158-as autóbuszt. Útvonala a Libegô felé a Dániel úttól a
Szarvas Gábor úton és a Zugligeti úton át vezet, visszafelé
pedig a Zugligeti út – Zalai út – Szarvas Gábor úton
halad a Moszkva téri végállomása felé.
􀂞 A 156-os és a 155-ös (a régi 28-as) járatok egész
nap felváltva, teljesen összehangolt menetrend szerint
közlekednek. A 156-os járat reggel 10, napközben 20,
délután 12 percenként közlekedik. A 155-ös és a 156-os
együttes sûrûsége a közös szakaszokon reggel 5, napközben
10, délután 6 perc.