2008. október 29., szerda

Helyzet van! A 291-es végnapjait éli....

Sajnos a pesszimista forgatókönyv látszik megvalósulni. Össztűz zúdult a VüBi október 28-i ülésen a 291-es járatra.

Két képviselő is határozottan szorgalmazta a járat megszüntetését, utalva arra, hogy a nehéz anyagi helyzetben a Szarvas Gábor útiaknak mégiscsak el kéne fogadni a 156-os meghosszabbítását;

továbbá a BKV vezérigazgató-helyettese is mindenképp szükségesnek tartotta a változtatást ezen a vonalon (kiemelve, hogy a Margit híd lezárásával végleg értelmét veszti a Nyugati pályaudvar-libegő összekötés);

a VEKE képviselője, Vitézy Dávid egyenesen jó megoldásnak nevezte a 156-os meghosszabbítását;

majd a kegyelemdöfést a Szolga László, a Gábor Áron utcaiak képviselője adta meg a járatnak, mikor ismertette a katasztrofális kihasználtsági adatokat (5-10 fő/járat).


Mivel egy érv sem hangzott el a járat megtartása mellett, és érezhető konszenzus alakult ki megszüntetésével kapcsolatban, szinte biztosra vehető, hogy a Paraméterkönyv újabb módosításával, 2009 elejétől fel fogják számolni ezt a járatot.

Ebben a légkörben kellett felszólalni a Zugliget és a Szarvas Gábor út képviselőjeként. Nagyon röviden azt kértem a bizottsági tagoktól, a VEKE képviselőjétől és a BKV vezetésétől valamint a Tömegközlekedési Alosztály képviselőitől, hogy a 291-es járat felszámolása ne jelentse automatikusan a 156-os meghosszabbítását, hiszen több más javaslat is létezik a Libegő kiszolgálására.

Például a 158-as járat visszaállítása, melyért két civilcsoport és két polgármester is lobbizik, továbbá ellenérdekelt csoport nincsen.
Úgy tűnt erre a megoldásra a BKV hajlana is, (különösen a Szabadság híd márciusi átadása után, mikor 28 autóbusz szabadul fel a villamosok pótlása alól), ám a Főváros Tömegközlekedési alosztálya látszólag továbbra is elzárkózik bármilyen más alternatívától.

Kérem Tisztelt Olvasóinkat, kísérjék figyelemmel blogunkat, és továbbra sem hallgassák el a Fővárosnak és a BKV-nak címzett véleményüket (címekért klikk ide), melyben megfogalmazzák véleményüket a busz Szarvas Gábor útra vezetésével kapcsolatban, és adják elő a javasolt alternatív megoldásokat.

Bízva egy újabb, életképes kompromisszum kialakításában, üdvözlettel,
Kautnik András