2008. augusztus 29., péntek

Levél a tömegközlekedés barátainak

Mióta nyilvánosságot kapott a XII. kerületi lakossági tiltakozás, sok fórumon vitatják, kritizálják törekvéseinket azok, akik az autósokat szeretnék átültetni a tömegközlekedési eszközökre. Mivel nincs időnk és energiánk mindenkivel vitába szállni, újra és újra elmondani érveinket az összes fórumokon, olvasni a nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokat, szeretnék most itt pár szóban válaszolni. Nem szükséges a blogon mélyebbre ásni, ezt nem várjuk el. (Akit tényleg érdekelnek a részletek, az úgyis megteszi, érdekes módon nem tőlük kapjuk a durva megjegyzéseket.)

A mi törekvéseink egyáltalán nem ellenkeznek a radikális tömegközlekedők érdekeivel, éppen a BKV tervei voltak ellentétesek azokkal. Az érveim:

- A BKV nálunk nem fejleszt, hanem éppenhogy leépít, mert eltörli a 158-as járatot, ezzel megszüntetve Zugliget kapcsolatát a városmajori iskolákkal. Ezzel jobb híján arra ösztönöz, hogy a szülők autóval vigyék iskolába a gyerekeiket.

- A Szarvas Gábor út, Zalai út környéke eddig is jól ellátott volt tömegközlekedéssel, nem jelentene színvonal emelkedést, ha a busz a szűk utcákban menne a párhuzamosan futó, széles, jól kiépített Zugligeti út helyett.

- Ahhoz, hogy a 156-os buszjárat meghosszabbított útvonalon való normális közlekedését lehetővé tegyék, a Szarvas Gábor úton és a Zalai úton meg kellene tiltani a parkolást, fel kellene szedni a fekvőrendőröket, átépíteni a forgalomszűkítőt (ez mind benne volt a Főváros terveiben). Ezzel az utcát tönkretennék és újra tranzitutat csinálnának belőle a dugót elkerülni igyekvő autósok számára, akik a hegyről vagy Budakesziről jönnek lefelé. Tehát, miközben a BKV-szolgáltatás színvonala csökken, elősegítenék az autós közlekedést.

- Most nem szólok a környéken lakók életminőségét rontó következményekről, mert a törekvéseinket támadók „hangos és harcias kisebbsége” szeretné, ha nálunk is ugyanolyan korom lenne, por, zaj és balesetveszély, mint a belvárosban.

Télen-nyáron kerékpárral járok és támogatom a tömegközlekedést. Miért ne lehetne átgondoltabban, az érintett szakaszok mentén lakók érdekeit is figyelembe véve megtervezni az útvonalakat?

Üdvözlettel: Kardos József

XII. Szarvas Gábor út


A szerk. megjegyzése: Pl. a VEKE honlapján nem is lehetne válaszolni a minket érő támadásokra, mert nem hagyják megjelenni, törlik az ellenvéleményeket.